Aloitellaanpa bloggaus aiheesta “Taviksesta agilityurheilija”. Olemme Tuomas Oksasen kanssa talven mittaan puhuneet blogisarjasta ohjaajan näkökulmasta ja siitä miten meistä “tavallisista” agilityharrastajista saataisiin edes hiukan urheilullisempia.

Omasta puolestani voin kertoa, että urheilija voi olla ylisana, mutta täytyyhän tavoitteet olla korkealla. Julkinen bloggaus toiminee meille hyvänä kannustimena.


Koiratkin tulevat ehkä mukaan juttuun jossain vaiheessa. Ellei muuten, niin naureskelemaan meille :).

Tästä se sitten lähtee. Suoritimme aluksi maajoukkueenkin suorittaman 30 sekunnin toistotestin.

Tässä tulokset, suluissa arvosana:

  1. Kyykkyyn-ylös,
    Tero: 30 (Erinomainen: yli 29)

    Tuomas: 24 (Hyvä: 24-28)
  2. Selkälihas,
    Tero: 27 (Hyvä: 24-27)

    Tuomas: 25 (Hyvä: 24-27)
  3. Vatsalihas,
    Tero: 14 (Välttävä: 13-16)

    Tuomas: 2 (Heikko: Alle 12)
  4. Punnerrus,
    Tero: 17 (Välttävä: 14-17)

    Tuomas: 9 (Heikko: alle 13)

Teron suoritus:

Tuomaksen suoritus:

Vihjeitä kuskien fysiikan parantamiseksi otetaan vastaan. Mitä hyviä ketteryyttä edistäviä ja fyysistä suorituskykyä helpottavia harjoituksia voisimme tehdä? Kerro treeni meille, kuvaamme (asialliset) harjoitteet teille.


10 kommenttia

Tuomas Oksanen & #183;13.01.2012 10.30

No niin Tero julkihäpeä lähenee ainakin minun osalta huipentumaa kun 22.10 tehdään nämä samat testit Topteam valintatilaisuudessa..
Voi olla että olisi pitänyt vähän reenata tässä välissä mut ei voi valittaa… ;(

tero mesiranta & #183;13.01.2012 10.30

jokainen liike tehtiin toisen perään, kyllä siinä taisi muutama minuutti aina liikkeiden välissä mennä

Ismo Teivainen & #183;13.01.2012 10.30

Mikä oli aikaväli eri testien välillä? 5 minuuttia – 30 minuuttia – päivä ?

tero mesiranta & #183;13.01.2012 10.30

haha … tarkkaan katsoit

Ohjeissa luki "Kädet ristissä niskan takana (tai sivulla)", joten tein sivulla 😉

Totta, että kun niitä pitää sivullla, on vaarana pieni lipsuminen käsien asennossa.

Kiti Palviainen & #183;13.01.2012 10.30

Kiitos tästä, tää on hieno juttu! Pakko kokeilla ite kans ja yrittää sitte aina petrata.Sen verran on pakko saivarrella, että Tuomaksella on vatsalihasliikkeessä kädet niskan takana, Terolla tossa korvien kohdalla, eikös Tuomaksen versio ole rankempi? Vai onko?No mutta tsemppiä vaan jatkoon!!
T Kiti

Sbc302 & #183;13.01.2012 10.30

Elä ny Tero kyllä meidän jumpat on ihan yhtä latautuneita… 😉

tero mesiranta & #183;13.01.2012 10.30

Pitääkin kokeilla. Ehkä meidän videoitu treeni ei kerää noita katsojalukuja 🙂

Riitta & #183;13.01.2012 10.30

Tässä vinkki lihaskuntotreeniin. Testattu on ja on rankkareeni, mutta siitä kiva, että saa tehdä omalla tempolla, kunhan tekee liikkeet puhtaasti! Tässä linkki ensimmäiseen osioon, yhteensä liikkeitä on 5.

Osa 1 http://www.youtube.com/watch?v=XtPztuN4UZc
Osa 2 http://www.youtube.com/watch?v=NJxqcZUwqHg
Osa 3 http://www.youtube.com/watch?v=qkJ3QHe7gyw
Osa 4 http://www.youtube.com/watch?v=TsrFGZ2Qo80
Ja osa 5 http://www.youtube.com/watch?v=8TGugawUJEg

tero mesiranta & #183;13.01.2012 10.30

niitä rajoja on niin paljon, mutta tässä joitakin erinomaisen rajoja naisille, ikähaarukka 30-39 (ihan hatusta vedetty ikä 🙂 ):
Kyykkyyn-ylös: 24
Selkälihakset: 25
Vatsalihakset: 19
Punnerrukset: 26

Anne Hui & #183;13.01.2012 10.30

Mitkä naisten vastaavat rajat on?

Vastaa